Saturday 9 February 2013

GONG XI FA CHAI

HAI DAH BULAN FEBRUARY,,
Assalamualaikum...negara kita berbilang bangsa,,,ada yang berbangsa cina, india dan melayu. Kalau diikutkan kalendar banyak cuti2 perayaan pelbagai kaum. Tie amat bersyukur kerana negara kita kekal aman dan damai. Bulan Feb selalu dikaitkan dengan bangsa cina kerana perayaan tahun baru cina. Apa lagi bangsa cina ni amat suka noodles. Hari ni resipi yang sangat simple dari adik kesayangan Che Eny (Mee Goreng Sedap). Minggu lepas ramai yang berkunjung di rumah tapi Tuan Rumah hanya dapat siapkan hidangan yang simple2 je..macam ayam rendang asam dan masak kicap untuk lunch and dinner.
Apalagi maggi atau sekarang dah banyak brand selain maggi memang popular untuk makanan segera dan menjimatkan masa. Itulah yang terbaik untuk kami. Sebelum ni Tie tak beli brand lain selain maggi tapi adik Tie beli mee goreng sedap katanya memang sedap, nak2 di makan dengan telur mata...ehmmm mengancamlah..
Tie tak sempat try menu atau bereksperimen bukan sebab apa tapi disebabkan ada order dari kawan satu lab. Cheese tart memang hangat dipasaran terkini.
Terima Kasih Azrina
Ramai yang terpikat dengan blueberry cheese tart ni...so terima kasih untuk sesiapa yang sudi menempah.

No comments:

Post a Comment